Noord-Korea is een zeer geïsoleerd en gesloten land dat voor haar bewoners een rigide systeem van 'geluk voor het volk' hanteert.

Het is dan ook een voorrecht om in Noord-Korea te mogen wonen, helemaal als je er geboren bent. Daarom is het de gewone N-Koreaan niet toegestaan om te reizen naar andere gebieden buiten N-Korea, laat staan te emigreren.

Onder strikte voorwaarden is het aan geselecteerde personen toegestaan om tijdelijk of langdurig verblijf te hebben buiten N-Korea, maar dan alleen als dat het belang van N-Korea en haar leiders dient en deze geselecteerde personen hun loyaliteit aan
Kim Jong-un hebben gezworen.

Dus afgezien van de vele pogingen tot illegale emigratie, mag men niet vrijwillig emigreren en krijgt men ook geen toestemming, eerder een uitzending naar een strafkamp met het hele gezin.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zeer duidelijk antwoord. Bedankt :)

Andere antwoorden (2)

Denk dat dit daar enkel lukt op een illegale manier:in Noord-Korea waar ook anno 2014 nog strenge emigratiebeperkingen van kracht zijn.
fremar
9 jaar geleden
Er zijn wel mogelijkheden, maar die zijn zéér beperkt. Er zijn Noord-Koreaanse sporters actief die wonen buiten Noord-Korea, maar dit zijn er slechts enkelen. Ook zijn er een aantal hoogwaardigheidsbekleders die buiten N-Korea wonen en dus geëmigreerd zijn. De grootste groep die emigreert (naar China), doet dit illegaal. Voor zover dit bekend is, lijkt het erop dat dit schrijnende gevolgen heeft voor achterblijvende familie.